söndag, oktober 30, 2005

moppelimoppa.

Stora städdagen.
Moppar och kvastar och trasor och såpa har flugit fram över hela lägenheten, så nu kan man näst intill operera på köksgolvet. Om man skulle vilja det. Det verkar lite äckligt och opraktiskt dock. Men man skulle kunna!
Och snart så ska jag äntra tvättstugan. Det här är en sån där riktig söndag som man bara pratar om att folk har. Jag har den.


Jag är en prima fönsterpustsare och det är lätt att dröma sig iväg bland molnen där utanför.

Om jag kunde bli frisk snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att jag skulle föredra att bli opererad på sjukhuset. Dit ska jag imorrn förresten, inte för att operera mig dock, men för att skriva in mig som blodgivare!

Anonym sa...

du är duktig du. jag pratar mest om allt det där jag skulle gjort. istället har jag ätit tacos och prtat strunt hela kvällen när de tjocka böckerna ligger här och vänar på att jag ska komma hem. men ja, nu är jag hemma och inte blv det mycket bättre för det. vi ses i helegen... Karin