måndag, oktober 10, 2005

Sekreterare, snusk och spel

Sekreterare är världens bästa ord att skriva på ett tangentbord. Prova själv! S e k r e t e r a r e.

Återblick över helgen:
I fredags så skulle vi ha en sån där bästingkväll med stora delar av gänget. Bokat bord för åtta personer på EP, godaste buffén i stan, och kom dit i lagom tid. Fick dock stå och vänta ungefär 25 minuter på ett bord eftersom det var knökfullt. Jag fick återigen stor nytta av min underbara förmåga till empati för människor i serviceyrken. Bara att vänta. Andra i sällskapet hade inte fullt lika stort tålamod och var arga i rödmössan. Men vad hjälper det?
Sen fick vi i alla fall ett nöd-ihopsnickrat bord, placerat framför nödutgången. Jag fick sitta på en plaststol från utemöblerna, vilket upprörde en del. Jag flinade mest och tyckte det var roligt.
Sedan gick vi vidare och såg Pistvakt. Fantastisk film. Precis så där lagom snyggfånig för att det ska vara just Pistvaktigt. Och jag var rädd på riktigt. Det blev en sen natt.

Brorsan verkade nöjd också, bra.
Lördag shoppade vi kläder åt bror och karl. Kräsna typer. Men det blev lite spenderat. Och jag köpte endast ett gäng kinpinnar, vilket var bra gjort av mig. Nu börjar jakten på såna där skålar och skedar på allvar. Och jag tänker inte köpa plastversionen som finns på världens bästa affärskejda. (Ingen reklam)
På kvällen hoppade vi biljarden, vilket jag kanske ångrar lite nu då jag hör om efterhänget. Men det var skönt att få vara ensam med karln min också. Det är inte så ofta vi kan pussas i varje hörn av lägenheten utan att nån stör sig på det. Och då menar jag pussas, inte nåt annat. SNUSKO!
Igår kväll var det dags för innebandy. 10 personer var vi denna gång, och jag fick en boll i magen på uppvärmningen. Det gjorde inte lika ont som jag låtsasdes för att få lite sympati. Vårt lag vann med 21-10 (eller möjligen 21-11). Jag gjorde typ 4 mål och idag har jag träningsvärk. Igår kväll messade en kompis och sa att han höll på att skriva ansökan till big brother. Ska man gå på nåt sånt? Jag tror jag är lurad. Men han säger att han skickat in den. Vi får väl se i rutan..

Idag ska jag bara baka och J jobbar. Ikväll blir det så klart måndagstradition med JJ, CSI och te. Fab.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maten var ju iaf väldigt god.