tisdag, januari 03, 2006

RomRumpa

Det har varit mycket snack om Mathias rumpa de senaste dagarna. I många olika sammanhang. Hoppas han inte misstycker.
Annars så har jag andats koldioxid på blommorna idag. Och gett dem vatten. Allt medan jag väntade på att Liza skulle komma hem. Med mer skvaller än det blev.
Och så har vi äntligen bokat vår resa till Rom nu. Jag å Liza. Så är det någon som har några idéer och förmaningar kring vad vi ska se, göra, inte se, inte göra och absolut inte missa så säg till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tror inte jag hittat din blogg tidigare, men jag kan minnas fel, det är ju så många nu...

Hur som helst, Rom - städernas stad. Jag skulle kunna hålla en liten föreläsning för er. Läste ju latin på gymnasiet, och inför vår klassresa till Rom fick vi läsa på för att hålla just små föreläsningar för varandra om olika delar. Jag tror att jag hade Hadrianusvillan, men är inte säker. Den var iaf en av mina favoriter. Ligger en bit utanför stan om jag minns rätt. Men det finns ju så mycket att se! Jag vill åka själv snart. Ett lästips om ni inte läst den är ju Dan Brown, kanske snarare Angels and Demons än Da Vinci Code.