måndag, januari 02, 2006

Det blev ett nytt år.

Hemma igen. Efter en skönskön visit i Dalarna och på Saxenborg, och en kortare visit på vackra Ollebacken för att byta tillbaka bilen. Liza fetspöade min bror i det mesta, utom möjligen då Yatzy, men det var det ju inte nån som gjorde. Min moster är en skön tant för övrigt.

Jag är inte av avvikande åsikt. Detta nyår var roligare, bättre, skönare å mindre pretto än förra.

Minus- och pluslista:

-Min migrän
Okej, har inte mycket med arrangemanget som sådant att göra, men förstörde mycket av det. Hade kunnat vara mycket mer aktiv under sommarsportandet om inte hangovern varit.
- Maten (delar av den)
Jag tycker det är tråkigt förutsägbart med aubergine. Och så är köttfärslimpa något 80-åringar tycker om.
- Fyrverkerierna
Fyrverkerier står för 4 saker jag verkligen inte tycker om: Slöseri med pengar. Höga smällar. Plågande av oskyldiga djur. Miljöförstöring.

+ Bollywoodtemat på nyårsfesten.
En riktig höjdare i lagom proportion! Jag röstar på fler temadiscon!
+ Sommarsporterna i djupsnön
Otroligt svettigt, bra för gruppdynamiken och härligt spontant och fantasktiskt roligt!
+ Folket gör festen
No doubt!
+ Vädret
Lagom snöigt, lagom kallt, lagom är bäst.


Nu ska jag njuta av ensamheten till dess att Liza ringer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köttfärslimpa som är så gott! Fast ädelost är äckligt.