tisdag, juni 06, 2006

Det blir inte mycket bloggande när man är ute i naturen hela dagarna. I helgen var hela gänget i Trondheim, med mellanlandning i Storvallen, Storlien. Och ja, vi var inne i den "berömda" konsumbutiken som säljer som smör tack vare att de ligger så nära norska gränsen. Tyvärr regnade det nästan hela tiden, men det är bra att känna att det inte är så farligt att vara ute ändå, bara man tar sig dit. Liksom. Och så fick jag ju prova mina nya regnkläder!
På vägen i söndags så passerade vi Handölsfallen och Tännforsen, imponerande platser. Där impade jag rätt rejält på mig själv också, genom att gå över hängbron över forsen. Huh! I går, måndag, åkte vi ut på ett äventyr jag å Danne. Vi skulle leta lite grottor, enligt nåt tips så ska det finnas nåt i Fåker-trakten. Vi hittade nog inte rätt, men väl fick vi ägna oss lite bouldering, klättring och krypning i sprickor och på kalhyggen. Och jag var nästan inte alls höjdrädd! (Förvisso höll jag inte på att ta mig ner från den stooora stenen jag utan problem klättrat upp på... men.. Ner är värst!) Men än en gång så kan man konstatera att det finns fantastiska gömmor om man bara svänger av de stora vägarna.. Jämtland är underbart!
Idag har vi varit i Hoverbergsgrottan... det var helt okej. Stort och med trappor så tillåme jag fixade det. Sedan åkte vi upp till toppen på berget och intog en rejäl picnic med allt från laxröra till pannkakor, och kladdkaka, ost, fruktsallad, kex och varm choklad..
Mys.

På väg över Handölsforsen.. jag i mitten..

Inga kommentarer: