tisdag, maj 02, 2006

Utmaning antagen!

Liza har utmanat mig, och jag vet hur det är när Liza utmanar, så det är bara att lyda order.

Reglerna är: "Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande." Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in påderas bloggar och meddela att de är utmanade."

1. Jag kan aldrig sitta still när jag äter. När jag äter kommer jag ofta på massor av andra saker att göra. Och de måste göras samtidigt. Det kan resultera i att jag äter en macka och vattnar blommorna samtidigt, eller tuggar köttfärssås samtidigt som jag skriver vykort.

2. Jag sover alltid med strumpor på. Helst ankelstrumpor. Även om det är i Grekland och ventelationen inte fungerar som den ska på hotellet, och det är olidligt varmt. Utan strumpor kan jag inte somna. Jag tror det har att göra med att jag som barn somnade och sov som bäst i kalla utrymmen, så som i min barnvagn under ett snötäcke, eller i en vagga i en kall skrubb.

3. Jag måste alltid kontrollera att dörren är låst minst två gånger innan jag går och lägger mig.

4. Jag pratar med mitt gosedjur Christian som om han vore en levade nallebjörn. Och är faktiskt lite blyg inför honom när jag exempelvis byter om eller gör något oanständigt.

5. Jag är besatt av underkläder. Framförallt trosor. Vilket gör att jag köper dem, många och ofta. Numer har jag infört en regel där jag tvingar mig själv att slänga motsvarande antal "gamla" trosor ur byrån innan jag lägger i de nya. Detta har minskat min troskonsumtion något.

Huh!
Jag utmanar följande fantastiska människor: Jonas, Jimpa, Jimmö, Henke och Linda

1 kommentar:

Liza Viktorsson sa...

Strumpor..ihhhh.. Jag kan inte sova om jag har strumpor. Trots att jag alltid är iskall om fötterna.
Trosor är väl helt normalt att vara besatt av, kollar underklädesavdelningarna minst en gång i veckan. Men det är svårt att slänga - de blir ju inte direkt utslitna i samma takt som man köper nya...