lördag, maj 13, 2006

NÖJD-listan

Saker jag ändrat på, kommit vidare med och är NÖJD med:
  • Jag har någorlunda lätt för att börja gråta. Och inte skämmas för det. För många kanske det låter konstigt, men för mig är det en lättnad att våga gråta.
  • Jag har blivit mycket ödmjukare. Mycket mycket mer än någonsin. Jag hoppas att det märks. Ett konkret exempel, och det här fattar ni som känner mig hur stort det är, är att det just nu visas Star Wars på TV. Och den får vara på med tittade karl i rummet bredvid utan att jag protesterar.
  • Jag är grym på att vara ledig. Och fler och fler börjar också respektera min lediga tid, och inte ringa på mitt privata nummer eller hem när jag är ledig.
  • Jag försöker att inte säga att jag är dålig längre. Istället kan man använda ord som "mindre bra" "inte övat så mycket", "inte min starkaste sida". Så lite gör så mycket. Jag har på Morgans tjatråd köpt och nästan läst klart Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! Tänkvärd.
  • Är bättre på att inte vara så himla rädd hela tiden. Ni vet, såna där rädslor som egentligen bara hindrar en för att gå vidare, eller att prova spännande saker.
  • Å så har jag en fantastisk karl, lätt de bästa vännerna och en ovärdelig familj.


Saker jag måste jobba på för att bli NÖJD med:
  • Inte ha dåligt samvete när jag ätit mycket.
  • Inte jämföra mina prestationer med andra med andra förutsättningar.
  • Att inte få dåligt samvete över att andra tränar mer än jag, utan vara nöjd över att jag tränar när jag tränar.
  • Vara bättre på att säga nej. Och ja.

Yeah.

Inga kommentarer: