tisdag, februari 28, 2006

Varför inte göra som alla andra...

namn: Ida Karin Maria Karlsson
smeknamn: KM, IKMK, Doddan, Karlsson, Idis, Sötis, Tjejen...
födelsedag: 12 juni
födelseort: Östersunds BB
uppvuxen på: Ollebacken
bor: Torvalla, Östersund
ögonfärg: bruna
hårfärg: inte alls lika rött som jag vill att det ska va
pluggar: Nä, jobb. Som UNF-konsulent. Fast det blir nog plugg nån gång. Kanske till SYO, kanske till lärare, kanske till nåt helt annat. Vem vet? Du?
familj: Mamma, Pappa, Bröderna Pål och Pär, Katten Mimmi Kärestan och vännerna


FAVORIT...
färg: gul, blå, rosa och brun
plats: sängen
land: sverige
bok: Lasermannen
spel: Pratmakarna
drog: "bara töntar som drogar" som Emil skriver
fordon: spark
film: just nu - Brokeback Mountain, alltid - Amelie från Montmartre
djur: Katt och ko
affär: Åhléns
serie: CSI
CD: Svenska Akademiens "Tändstickor för mörkrädda"
café: PK, 41, Tings och hemma
skor: Skorna som jag tågluffade i och som sedan inte gick att använda mer. Borde inte slängt dem.
aktivitet: mysa


BRUKAR DU...
peta dig i näsan: de som säger att de inte gör det ljuger
titta på dig själv i spegeln: bara när jag har bra dagar
gnälla: oh ja! Det är en rättighet. Men jag är grymt bra på att handla också.
skrika: väldigt sällan
sova: efter att ha varvat ner länge och ordentligt
ha ångest: Ibland, mer och mer sällan
skada dig själv med flit: Nope.
ta mediciner du inte borde ta: Absolut inte. Tar knappt mediciner jag borde ta
vilja dö: Nä
drömma mardrömmar: Ja, verkliga och läskiga som fan.
drömma sexdrömmar: Mest hångeldrömmar
ta droger: Vem behöver droger när det finns kärlek och liv?
försöka vara annorlunda: Det är inte lätt, eftersom alla är det.
klä dig i svart: Ja. Fast ganska omedvetet. Har en ganska svart garderob.
gå till kyrkan: Ibland, blir lugn av det
gå i skolan: Nä, inte just nu.
röka: Rökning är kanske det mest onödiga jag vet. Näst krig och annat skit.
ha sex: jadå.
ljuga: Bara om jag behöver, bara om det är bättre än sanningen.
hata folk: Nä. Slöseri med engergi.
lita på folk: Ja. Fast inte allt för lätt

NÄR...
åt du senast: nyss
läste du en bok senast: Håller på att läsa en nu, men sensat utlästa var Charlene Smiths bok "Utan skuld" om våldtäkter, speciellt i Sydafrika, fantastisk men hemsk bok.
var du på konsert senast:i söndags. Depeche Mode
köpte du något senast: Igår. Biljetter och resefika
kysste du någon senast: i måndags morse, yrvaket
svor du senast: Nån timme sen
sjöng du senast: Igår.
klagade du senast: Nyss, på min halsonta
..är det sommar: När syrenerna blommar
när ska du sluta röka: behöver inte. Bästa sättet att sluta är att aldrig börja


VEM...
saknar du: Daniel. KH. Helena. Familjen. Katten
vill du döda:Ingen
rörde dig sist: Henke
vill du slå: Daniel. För alla gula bilar han missar.
kysste dig sist: Daniel
.vill du kittla: Jonas, för han är så lättkittlad
kramade du sist: Helena
vill du prata med: Andreas
skrek du på sist: Hmmm..?
vill du vara som: De som vågar
sårade dig sist: J.
ill du bli galet full med: Full? Äh, fylla är för de som inte vågar på riktigt.
gjorde dig riktigt glad senast: Daniel
fick du sms från senast: LarsLars
ringde dig senast: Danne
är vackrast på jorden: Människor som ler

HAR DU...
för många vänner: nä, inte vänner. Men kompisar. Eller så har jag för lite tid att ta vara på dem alla.
förföljelsemani: Nä.
tvångstankar: Kanske att jag måste sova på ett visst sätt
någon annan psykisk sjukdom: nä
färgat håret: Fåtal gånger. Men det funkar inte så bra.
brutit några ben: Inte än. Väntar på det.
några piercings: Nope, om inte öronen räknas. I så fall: ett i varje öra.
egen dator: Ja, en söt sak
gjort bort dig rejält: Vem har inte det?
bra självförtroende: I de flesta fall, ja.
komplex: För några saker. Mest för saker som går att göra något åt. Typ okunnighet på vissa områden.
kysst någon: ja, ja ja!
haft sex: ja
köpt kondomer: ja
tagit nakenbilder: inte på mig. Men på andra i konstprojekt..
sagt jag älskar dig till någon idag: nej
bjudit ut någon: ja
är kär: ja
velat vara otrogen: ja
varit otrogen: nej
stulit någonting: ja
lämnat landet: ja
rymt hemifrån: Många gånger.
tuttat eld på nåt: ja
gjort något olagligt: ja


HUR...
går du: Gärna lite långsammare än vad de andra gör
svarar du i telefonen: "Ja, det är Ida" eller "IOGT-NTO-rörelsen, det här är Ida"
fördriver du tiden: framför datorn, med tidningen, framför tvn, i telefon. Fast mest på jobbet
mycket pengar har du: Mer än vad jag hade i torsdags
tjänar du pengar: ja
bäddar du sängen: Väldigt sällan, men det är roligt när man väl gör det.
ofta diskar du: Så fort jag har ätit
ofta städar du: När det behövs och lite till. När det ska komma nån på besök
många stör du dig på: några få, fast rejält.
ofta träffar du din familj: kanske 1 gång i månaden?
mycket äter du: Massor!

TROR DU...
att du kommer bli något: ja
på gud: kanske
på rymdvarelser: ja
att folk tycker om dig: absolut, även om det ibland kan vara svårt att förstå varför
på ett liv efter detta: ja, vekligen
att fiskar kan tänka: ja
att du kommer leva länge: Så länge jag får vara någorlunda frisk så vill jag leva


ÄR DU...
förstående: Nästan jämt
öppensinnad: Mindre än vad jag vill vara
arrogant: säkerligen
osäker: för ofta
intressant: Det får någon annan avgöra
hungrig: inte just nu
smart: ja, det säger en del i alla fall..
Tillräckligt barnslig: Oh ja!
liten: nä
lätt: nåja
rolig: Otroligt rolig.
pratglad: För det mesta
frågvis: borde fråga oftare
organiserad: strukturerad
hälsosam: försöker
blyg: när det gäller
sentimental: för ofta
lättförstådd: absolut inte
attraktiv: Det finns de som säger det..
lätt uttråkad: Ja.
ansvarsfull: För mycket
vegetarian: har varit, är halvtid
besatt: av choklad
arg:nästan aldrig, men när jag väl är det då...
respektingivande: ja
ledsen: det är ens rätt att få va ledsen
glad: mer och mer
pålitlig: verkligen
laglig: Jag håller hastighetsgränserna och har svårt att gå mot röd gubbe. Men TV-lisens??
filosofisk: Tråkigt och jobbigt
svår: Varför låtsas?
.positiv: Mestadels
originell:Alla är vi orginal
.lätt att förföra: Jupp.
bra på att ge komplimanger: Som fan.
bra på att få komplimanger: Sämre. Men lär mig.


VÄLJ
katt eller hund: katt
vit eller svart: svart
tvarmt eller kallt: kallt
vatten eller land: lands
ex eller kyssar: kyssar
telefon eller internet: telefon
musik eller tystnad: musik
bok eller film: bok
leva eller dö: lev
tjejer eller killar: killar och tjejer

Inga kommentarer: