lördag, februari 04, 2006

Lååååååååånglördag. Lååååångtråkigt.


Det här har varit en väldigt lång dag. En väldigt låååång dag. Helt ensam, med ingen ork, och inget att göra.
Alla de där sakerna man säger "om jag bara hade tid så skulle jag" om, när man jobbar eller har fullt upp, var tar de vägen när man behöver dem? Inte ett endaste plagg som behöver strykas. Inte ett kort att sätta in i ett fotoalbum, inte en tvätt att tvätta, inte nån som svarar när man ringer.
Men! jag har fått vackra krya-på-dig-blommor. De får mig att le och känna mig lite mindre sjuk.

Det är så många stora funderingar i huvudet. Det är kanske för att det finns tid att tänka dem. Kanske för att det behövs. Kanske för att någon vill det. Kanske för att jag borde.
Vad tror du är värst? Att inte våga och ångra sig efteråt. Eller att våga och ångra sig efteråt?


Dagens bild: en sommar att längta till

3 kommentarer:

Jimmy sa...

Att inte våga! Definitivt! Tänker på dig.

Anonym sa...

att inte våga är det västa som finns. jag ångrar saker som jag gjort och saker som jag inte gjort. de senare är värre. för tänk om.

Anonym sa...

ja. från karin