torsdag, februari 02, 2006

Snor.


Nu har jag legat hemma hela dagen och snorat, hostat och varit allmänt svag. det är så typiskt. Nu när jag är på raksträcka, allt går som jag vill och det är lagom fast mycket, då ska man bli sjuk. Ibland förstår jag mig inte på kroppen. Jag menar, man ska lyssna på sin kropp, och dess varningssignaler. Jag antar att det här är en sådan, men nu har jag ju verkligen skött mig ett bra tag. Tyyypiskt.
Vet inte hur jag gör imorn. Borde gå till jobbet och snyta mig i kollegornas gardiner och göra allt som jag planerat. Men borde bli frisk. Det är många borden.

Idag har jag funderat på hur jag ska ha det. Och hur fort man vänjer sig vid saker. Som att höra Peps i andra änden, så van att jag blir förvånad när det är vanliga tut.
Och hur jag kunde ha turen att växa upp på en av de vackraste platser som antagligen finns.
Eller hur allt snor får plats.
Jag skulle vilja lära mig att ha tålamod att sticka eller virka, det är ju askoolt. Men hur gör man. Kanske ska jag smita iväg till Kupan imorgon och köpa lite grejer till mitt stora sy-projekt. Det vore schysst fredagsunderhållning bland alla näsdukar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag undrar också var allt snor får plats.