onsdag, november 26, 2008

Skapa i snö.

Det märks att jag bor i ett studentgetto där många som bor här pluggar på Teologiska högskolan eller betelskolan.. många kristna med andra ord.
Under den senaste timmen har en snubbe stått utanför mitt fönster och donat med den lilla snö som ligger på marken. Förra gången jag tittade ut var han i full färd med att göra en snölykta. Nu har han gjort klart den, tänt den och ställt den i mitten av ett hjärta.
Nu har han precis trampat upp orden "JESUS (hjärta) DIG" också. Jag som trodde det skulle vara en romantisk hälsning till nån kille eller tjej när den kom hem från skola/jobb. Men det är mysigt ändå.
På andra sidan gångvägen som delar gräsmattan i tu utanför fönstret är det någon som gjort en jättefin snögubbe.
Jag tror Stockholmarna har saknat snön. Det är min analys av det hela.
Nu ska jag på poweryoga. Huha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen tja du! Hittade din blogg av en slump, va skoj! Hoppas allt e bra me dig =) Va fin bild på dig o Helena i skogen också! Kramar/Gaffe

IKMK sa...

Heeej Gaffe! Roligt att du hittat hit. Hur är läget?
;IDA