torsdag, november 13, 2008

ute är det grått men här inne är det vitt..

Kamilla skriver om adventsljusstakar och jag längtar till det är dags att sätta upp adventsstjärnorna. Jag och D var smarta nog att köpa likadana när vi var särbos förra julen, så nu kan vi ha matchande. Ska bara komma på vilken låda de ligger i först.. När vi flyttar till ett ställe där det finns fönsterbrädor (det har vi inte på Tempus..) så ska jag skaffa mig en sån stjärna på fot. De är fina.
Lussebullarna finns ju att köpa överallt nu. På Odenplan luktade det saffran på hela perrongen eftersom espresso house hade nybakat..
Mm.. i love julen! Fast i år har jag noll och nada julklappsidéer. Jag förtog mig i fjol tror jag, då jag generellt hade briljanta julklappar.
Men men.. det viktigaste är ju ändå inte juklapparna. Det är ju julmaten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar också efter julen

Anonym sa...

Jag är ingen du känner, jag såg din blogg på nyktra.se.
Jag är en tjugonioåring från värmland, som lever ensam med mina tre barn (två på halvtid) och som arbetar ideelllt (i brist på att ha ett riktigt jobb) i en secondhandbutik. Nu vet du lite.