fredag, februari 15, 2008

Kontrasternas stad och dag

I förmiddags var jag på en tulpanutställning på Tulpanens hus som ligger typ 200 meter från lägenheten. Där hade jag en lugn och fin stund bland alla sprakande färger och fantastiska former. Några av de 120 bilder jag tog:









I eftermiddags satt jag på tunnelbanan från universitet mot t-centralen på röda linjen. Vid tekniska högskolan blev vi stående ganska länge, och efter en stund började det lukta rök. Vi blev uppmanade att utrymma stationen omgående. Det var lite scary. På bussen som tog mig närmare hemåt så mötte jag två brandbilar och en ambulans, samt två poliser. Men som det går att läsa på dn.se så verkar det inte vara nån jättegrej. Men tydligen brann det under en tunnelbanevagn.
Kontraster i vardagen. Spänning, lugn, blommor och brandrök.



Den här är till dig, KH!



Inga kommentarer: