fredag, februari 08, 2008

Debatt i SVT

Igår såg jag delar av SVT Debatt, lett av Stina Lundberg Drabowski. Och jag kan inte låta bli att kommentera henne som programledare. Igår irriterade jag mig rejält. Hon var så raljerande! Uttalade sig som en klapp på huvudet, lillalilla flickan du är så naiv, och hon högg rejält i vissa resonemang utan att lyssna klart, ett exemepel där det var extra tydligt var när Anders Carlberg ville göra en jämförelse mellan 1907 års uppståndna scoutrörelse och dagens behov att grupptillhörighet för ungdomar. Själv tycker jag att det var en bra jämförelse, att unga människor behöver få en plats att växa på, som inte är ett kriminellt gäng. Stina suckade djupt och sa "men scouterna, hallå" och himlade med ögonen och frågade publiken om vilka som varit scouter där.. helt fel fokus, för det var inte det frågan handlade om.
Nä, igår fick hon många minus. Bättring!

Inga kommentarer: