söndag, mars 19, 2006

Bryssel och Östersund

Betraktelser kring Bryssel:
  • Människor röker. Överallt. Hela tiden. En rökfri avdelning på en restaurang kan vara ett bord mellan två andra, icke rökfria, bord.
  • Franska är svårt.
  • Fickparkering verkar vara något man lär sig ordentligt. Eller inte alls.
  • Det är fantastiskt roligt att bo på speciella hotell. Fast lite galet blir det om man glider ur sängen första natten och slår i huvudet i marmorbordet. Inget jag rekommendar.
  • Bryssel känns som en ganska liten stad, fast den är gigantisk. Jag kan stolt säga att jag hittade. I alla fall på/till några platser.
  • Det är lång väg att vandra mot jämställdheten.
  • Belgisk våffla är dyrt, men otroligt gott. Jag ska starta en våffleria. Det är alldeles för lite våfflor i Sverige.
  • Det är bra att ta med sig en karta.
  • IOGT-NTO borde anställa fler lobbyister, och placera dem i Bryssel.
  • Det finns många fantastiska kvinnor och män runt om i världen som kämpar för så bra saker på sina egna sätt.
  • € är opraktiskt. Vem vill ha en massa cent i fickan?
  • Musslor är gott.
  • EU-parlamentariker har inte glassiga kontor och jobbar ingenting för massor av pengar. Det finns människor som är där för att förändra.
  • Överallt är det hundbajs...
  • ...vilket gör att du missar den fantastiska arkitekturen. Den är ofta både vacker och galen.
  • Frukosten är undermålig. Fast den varma chokladen var god.
  • Det är dyrt att äta ute, men kan bli till en extremt rolig upplevelse om du har med dig rätt folk, får kass service och mat som kan förgifta vem som helst. Och dessutom förväntas betala massor för det hela. Då kan du få uppleva hur det är att resa sig upp från ett bord och gå. Och ställa till en ordentlig scen. Yeah.

Betraktelser från mitt vardagsliv:

  • Jag har lovat mig själv att vara en god granne. Men nu har den där j*la 8154an gått över tiden på tvättiden två gånger i rad när jag ska tvätta efteråt. Är det 19 man ska va ute så är det 19, inte 19.15. Så det så!
  • Det är svårt att längta efter en egen katt, och veta att det inte kommer kunna bli verkligehet på många många år. Jag vill inte ha en katt när jag kanske ska plugga och flytta omkring en massa. Och jag vill inte ha en innekatt. Det är onaturligt. Innekatter blir galna katter. Så jag får vänta till jag bor i hus och har det där jobbet.
  • När kommer vhs-katalogen?
  • 80 mil kan va himla långt.
  • I morgon ska vi se på CSI. Så klart, enligt traditionen. Det är andra delen i dubbel-avsnittet. Oerhört spännande, trots att avsnittet inte riktigt höll csi-standard.
  • Jag har grymma vänner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst borde vi göra en 18+resa till Bryssel?

Anonym sa...

tack för kortet våfflan. karin

IKMK sa...

Nja...Pierre.