torsdag, november 10, 2005

Världsliga saker.

Saker jag undrar över just nu:
¤Varför är det bara jag som verkar tycka att det är olämpligt, fult och rätt störigt med tandkrämsfläckar över hela badrumsspegeln? Det måste va fallet eftersom jag alltid torkar bort dem. Varje dag.
¤ Hur får man bäst loss fantastiskt goda pingvin-lakritsgodisar från tänderna?
¤ När var det jag skulle åka imorn?
¤ Vad betyder egentligen det där tecknet som jag använder som punktering? Någon som vet?
¤ Hur kommer det sig att min mamma helt plötsligt blivit en hejare på att sms:a?
¤ Varför är allt så mycket roligare, enklare och skönare än att plugga när jag behöver plugga som mest?
¤ Hur kan de begära att man ska orka?
¤ Hur mycket roligt missar jag på dagens PR-möte?
¤ Hur får vi världen mindre egoistisk och mer gemensam?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asså vad då...? Menar du att vi typ ska svara på frågorna? Är det typ som en tävling, eller? För jag har faktiskt ingen aning... eller vad menar du??

Gunnar hälsar. *Kjam*

Linda/Inna sa...

Antagligen är frågorna mest av retorisk karaktär, men som den besserwisser-natur jag är tar jag mig ändå för att svara på vissa av dem:

Om det är ; du syftar på så är det ett semikolon, som används när man tycker att punkt är för s´tarkt ock komma för svagt. Det används alltså MELLAN satser - normalt huvudsatser - som har ett nära samband. Ex: "Skillnaden mellan arbets- och vilodagar blev mindre skarp; hon kunde tillåta sig vilodagar mitt i veckan."

Du missade inte så mycket på PR-mötet. Det var jag, Emma och Henrik där. Vi gick efter ca 40 minuter.