onsdag, augusti 11, 2010

Norrut.

Jag och D åkte på en liten roadtrip i början på veckan. Några mil norrut i Jämtland och en tur in till Nord Tröndelag i Norge. Fint!

Utsikt över Grong.



Om man åker till Jormvattnet och hittar en speciell chach och sedan meddelar ägarna på Fjällgården det lösenord som står på baksidan av loggrullen får man kaffe. Vi fick både kaffe och desert. Gratis. Ur vackra frostviken keramik-muggar dessutom.



Gausta-fallet.



Marmorgrottan inte så långt från gränsen.








Det är nästan lite fusk att Norge fått alla fina fjäll! (nåja, nästan i alla fall.)

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Men eller hur! Drog de liksom landsgränsen där fjällen övergick till lite extra fina...?

En sak som slog mig nu är att det är tur att inte jag blivit kär i en sådan där grottälskare, med min klaustrofobi.

Puss!

IKMK sa...

Ja, jag tror faktiskt de gjorde så. Fusk.

Jag hade också klaustrofobi trodde jag, det var mest inbillning. Eller jag kan få det när jag inte styr över siutationen - typ i trånga bussar och sånt. Men i grottor är det en annan femma, då blir det så spännande att man glömmer att va skraj.