söndag, juni 01, 2008

Now and tomorrow and the rest of the week..

Hela helgen har jag struntat i allt vad plugg och hemtenta heter och bara slappat och njutit av vädret. (Och gnällt lite över att det varit för varmt, precis som man ska..)
Igår kollade vi på Sthlm Marathon, det var galet. Jag är imponerad, samtidigt som jag har lite svårt att förstå hur man kan vilja plåga sig igenom 4.2 mil.. Sedan var vi en kortis på Skratt-stockfestivalen, och såg några halvroliga komiker. Packat med packat folk.
Idag har vi haft en söndag i sängen, och sedan en söndag på ängen. Gott fika och en god bok och världens bästaste Karl bredvid. Me like.
Imorn ska jag fixa det sista med hemtentan, lämna in den på onsdag och sedan är det sommarlov.
Innan Jämtland hägrar tänkte jag hinna med ett återbesök på fabriksbutiken för att skaffa lite presenter till några som förtjänar det, KH och jag var där för ett tag sedan och det var trevligt.
Och kanske ett besök på vintage plant som öppnar idag på Horntulls strand. Det är som det låter, en secondhandmarknad för växter, där man kan sälja och byta växter. Både sticklingar och sådant man vill bli av med av någon anledning. Med växterna följer dess historia, och varje växt diarieförs så man kan läsa dess bakgrund. Hemsida:http://www.vintageplant.net/
En å annan glass lär ju slinka ner också. Och så ska jag som vanligt promenixa en massa fina hundar från Hundstallet.

Inga kommentarer: