torsdag, april 24, 2008

Tenta och Tindra

På onsdag skriver jag tenta (igen!), och sen åker jag till Jämtland. Så ser mina mål ut just nu.
Idag har jag promenerat en finfin liten hund vid namn Tindra. En hund som omhändertagits pga att hennes ägare misshandlade henne. De på hundstallet berättade att i början när hon nyss blivit omhändertagen så kunde hon knappt vara i samma rum som en människa, man kunde inte stå bredvid henne ens utan att hon blev helt nervig. Hon reagerar fortfarande på starka ljud och hastiga rörelser, men har gjort såna framsteg! Man blir lika glad i hjärtat över att hon fått en andra chans och att vi är många som vill bevisa att människor kan vara snälla, lika glad som jag blir ledsen över att någon behandlat sötnosen så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid lika hemskt att se. Har du börjat promenera hundar åt Hundstallet alltså?

IKMK sa...

Misan: jajamensan.