torsdag, februari 15, 2007

I afton har jag varit mötesordförande i en slöjdförening som jag blev medlem i i november förra året. Det var roligt, och intressant. Intressant främst för att det är så olika möteskultur i olika föreningsvärldar, och för att det är så skild erfarenhet bland människor vad det gäller föreningesteknik. Men mötet gick bra och jag fick beröm för min insats.
Nu ser jag fram emot vårterminen hos Visa Mig! som föreningen heter. Den 15 mars ska jag gå nybörjarkurs i tovning. Det verkar koolt. Annat som står på vårprogrammet är yllebroderier och återbruksslöjd (tänk vad man kan göra mycket av en plåtburk). Det är skönt att va med i en förening som är så olik jobbet, som är kreativ och inspirerande och som består av en så brokig skara människor som Visa Mig! gör.

1 kommentar:

Linda/Inna sa...

Hej!

Läs gärna mitt slöjdrelaterade blogginlägg (se länken nedan). Det bör väl passa bra in under kategorin återbruksslöjd?

http://lunami.blogspot.com/2007/02/moopy-me.html

/ Linda