torsdag, december 07, 2006

kryssa och klicka.

Jag gillar verkligen enkäter. Folk tycker inte att jag är klok, men det är så fantastiskt roligt, tänk bara att nån vill veta vad just jag tycker!
Därför är jag med i tre internetundersökningsföretag. Skitbra. Med jämna mellanrum kommer ett mail om att en ny undersökning lagts upp och så klickar man sig vidare till frågor om allt mellan himmel och jord.
I kväll fick jag svara på en enkät som ska ligga till grund för ett diskussionsprogram kring relationer och sex... den förra enkäten jag klickade i handlade om bilar och tvättmedel.
Spännvidden är fantastisk.
Och så får man ju ersättning. Jag har valt att skänka en del av min ersätttning till amnesty, hos ett annat företag kan man byta in sina samlade poäng mot prylar.
Synd bara att det är ganska ofta som jag inte passar in i den målgrupp man söker.. man får så få poäng då..

Och gissa om jag blev glad i går när vi var på IKEA och jag fick en enkät att fylla i på cafét!
Yeah.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag framförde din hälsning till bosse, han blev glad!

IKMK sa...

Åh vad roligt att du kom ihåg det.

Anonym sa...

Åh, jag trodde jag var ensam här i världen om att älska enkäter. Lycka är ju när man får hem en bunt från SCB :) Tipsa mig gärna om internetundersökningsgrejerna.

Anonym sa...

Du glömde skriva om hur glad du blev på planet när du fick en enkät. ;)

Cint är värst, tycker jag. Där får man oftast bara 1:- för att man inte passar in. Det blir många undersökningar där innan man får ut något av det!

Sen är jag lite upprörd över att två av de ställen jag var medlem hos slog ihop sig till ett, för på det ena stället fick man pengar och på det andra bara prylar. Just nu hade jag behövt pengarna mer, men... Jag beställde en hushållsvåg och en skoresepåse. De ligger på ICA och väntar på att bli uthämtade. Ska bli intressant att se vad det är för kvalitet.

IKMK sa...

Ja, cint är mindre roliga. Ett av ställena är tns gallup, de ringde först och sedan fick jag gå med i deras internetpanel. Där samlar man poäng som man byter in.

Anonym sa...

Wii, jag gillar också enkäter! vart kan man gå med i undersökningstjosan som du snackade om?